شما زمانی که می خواهید اقدام به ایجاد یک کسب و کار جدید کنید، از تولید فلان محصول و یا ارئه خدمات تا نمونه های استارتاپی، نیازمند یک برنامه ریزی هستید. این برنامه ریزی چیست؟ این برنامه ریزی یا طرح کسبو کار آنقدر مهم و ضروری است که شما تقریبا بدون آن قادر به پیاده سازی هدف خود نخواهید بود. شاید شما به صورت مبتدی و پایه ای قبل تر هم در کار های خود با آن آشنا شده باشید ولی اینجا با اعداد و ارقام و اهداف برنامه ریزی شده سر و کار دارید.
- دسته: مقالات
طرح کسب و کار (Business Plan) چیست؟
طرح کسب و کار یا بیزینس پلن یک سند است؛ که شامل همه اطلاعات مربوط به کسب و کار شما و نحوه رسیدن شما به اهدافتان میشود. در واقع بیزینس پلن مانند یک نقشه و راهنمای راه عمل میکند و کسب و کار شما را به سمت موفقیت سوق میدهد. نوشتن طرح کسب و کار یک گام حیاتی برای کسانی است که میخواهند کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند.
- دسته: مقالات
چگونه برای استارت اپ خود بیزینس پلن تهیه کنیم؟
به طور کلی یک بیزینس پلن معمولی از المانهای زیر تشکیل شده است :
- دسته: مقالات
سئو
سئو به دو بخش سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت تقسیم می شود. جهت انجام سئو خارجی سایت، لینک سازی صورت می گیرد. یعنی بتوانیم برای سایت برند مورد نظر خود، با استفاده از لینکی که از سایت های معتبر به سایت ما داده می شود، اعتبار کسب نماییم.
- دسته: مقالات
در طراحی و نوشتن یک پلن بیزینسی شما از سه اصل پیروی خواهید کرد که هر یک از این مراحل دارای توضیحات و گام های کلیدی دیگری است:
۱- کوتاه نویسی:
حتما متوجه شدید که این طرح خلاصه ای مفید از آنچه که در حال انجام هستید و آنچه که باید انجام بدهید است بنابراین طرح بیزینس شما باید به طوری نوشته شود که کلیات مهم را در بر بگیرد.
- دسته: مقالات
برند سازی یکی از فرهنگهای خاص و ناب در دنیای کسبوکار است که استراتژی اصلی یک تجارت را مطابق با استانداردهای اصلی مشخص میکند. برند سازی به حفظ ارزش مشتری میانجامد و هدفش صرفاً یک ارائه تصویری از محصول جدید نیست. به بیان سادهتر، مفهوم برند سازی به استقرار و نوع نگرشی که در ذهن مشتری ایجاد میشود تمرکز دارد.
- دسته: مقالات
ابزارهایی که میتوان آنها را بهعنوان پایههای اصلی برندینگ استفاده کرد:
برای کار برندینگ مدیران باید بتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و از این طریق بهراحتی خود و خدمات خود را ارائه کنند. بدون وجود مشتری در اصل برندینگ معنایی ندارد. اما چه ابزاری بهعنوان واسطه بین مشتری و محصول یا مدیر وجود دارد که بتوان بهوسیله آن برندینگ را به وجود آورد؟
- دسته: مقالات
آگاهی از برند را می توان اینگونه تعریف کرد: آشنا کردن مصرف کننده با محصول، موجودیت آن و قابل دسترسی بودن آن. آگاهی از برند دارای فرایند خاصی است. هرچند مشتریان معمولا در هنگام انتخاب یک محصول به این مراحل فکر نمی کنند. مشتری یک نیاز درک شده برای محصول دارد.
- دسته: مقالات
برندسازی مراحلی دارد که باید آنها را انجام داد. در برخی موارد ترتیب نیز اهمیت بالایی دارد. مراحل بشرح زیر است:
- دسته: مقالات