برنامه بازاریابی می تواند بخشی از برنامه کسب و کار شما را تشکیل دهد. این برنامه به شما کمک خواهد کرد که تمامی ایده ها و تلاش های بازاریابی را که می تواند به صورت اثر بخش کسب و کار شما را صاحب بازار نموده هماهنگ کرده و سازماندهی نماید.
همچنین بوسیله برنامه بازاریابی می توان یک رویکرد ساختار یافته را که به توسعه محصولات و خدمات شما کمک می نماید را در پیش گرفت تا بتوانید نیازهای مشتریان خود را برطرف نمایید. برنامه بازاریای صحیح و اصولی باید مواردی از قبیل:
1- مشتریان هدف شما چه کسانی هستند.
2- چگونه باید به آنها دست پیدا کرد.
3- چگونه می توان این مشتریان را حفظ نمود تا به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند و خرید از شما را تکرار نمایند، را شامل می شود.