برندسازی

 

بازاریابان نیاز است که به مشتریانشان بوسیله اعطای یک نام یا سایر شاخصه های برند (لوگو، نام، جایگاه و ...) به محصولاتشان آموزش دهند که این محصول چیست تا بدینوسیله به آن هویت بخشند. 

 

در واقع برندسازی ساختار ذهنی ای ایجاد می کند که به مشتریان کمک می کند که دانش خود را درباره محصولات و خدمات سازماندهی می کنند و این در راستایی است که تصمیم گیری را برای آنان شفاف می سازد و  در طی این فرایند (برندسازی) به بنگاه ارزش رسانی می شود.در حقیقت برندسازی هرجایی که یک مصرف کننده حق انتخاب دارد می تواند به کار رود.

برای اینکه استراژی های برندسازی موفقیت آمیز باشند و ارزش برند ساخته شود مصرف کنندگان باید قانع شوند که تفاوت هایی معنادار میان برندها در دسته بندی محصول یا خدمات وجود دارد. تفاوت های برند اغلب بستگی به شاخص ها و فوائد خود محصولات برندها است همانند نوآوری دائم در محصولات،اما در این میان امکان دارد برندها از طریق ابزارهایی که مرتبط به محصول نیز نباشند همانند فهم مشوقات و مطلوبات مصرف کننده و ساخت تصاویر مرتبط و جذاب برای محصولات ایجاد مزیت رقابتی کنند.

 

عملکرد برندسازی

برندسازی مجموعه فعالیت هایی است که جهت شکل دهی و ایجاد تصویری از شرکت شما در ذهن و دید مشتریان صورت می گیرد. برندسازی شاید به ظاهر خیلی پیچیده و دشوار به نظر بیاید اما اینگونه نیست و شما به راحتی می توانید با ساخت یک وب سایت، به نمایش گذاشتن محصولات، طراحی تبلیغات و انتخاب رنگ های مخصوص مرتبط با شرکت آن را انجام دهید.

شما با ایجاد لوگو و به کاربردن آن در شبکه های اجتماعی به برندسازی خود کمک می کنید و به راحتی از طریق برندسازی یا برندینگ به ذهنیت و تصوراتی که مصرف کنندگان از برند شما دارند شکل می دهید. ممکن است تصوارت مشتریان با آن چه که شما در ذهن داشته اید تفاوت داشته باشد، ولی آن چه که مشتریان عنوان می کنند و در مورد برند شما می گویند حقیقت دارد و در حقیقت همان برداشتی است که با شنیدن نام کسب و کار و شرکت شما در فکر و ذهن آن ها تداعی می شود.

این برداشت می تواند برای شما کاملا مثبت و یا منفی باشد. شما در برندسازی در واقع تلاش می کنید تجربه ای مثبت در ذهن مشتریان خود ایجاد کنید، به گونه ای که آن ها هیچ گاه نام برند شما را از یاد نبرند. فرآیند برندینگ باید کاملا اصولی اجرا شود در غیر این صورت ممکن است تجربه ای منفی برای مشتری ایجاد کند و یا باعث شود مشتریان ثابت خود را از دست دهید. با این وجود این روز ها به مبحث برند سازی یا برندینگ توجه زیادی می شود.

 

انواع برند سازی

برند سازی مشارکتی یا Co-Branding: مشارکت دو برند برای دستیابی به اهداف مشترک

برند سازی دیجیتال : رسانه های اجتماعی، وب سایت، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب در جهت تجارت

برند سازی شخصی Personal Branding : شیوه ی هر فرد برای ایجاد شهرت و اعتبار برای خود

برند سازی علّی : مسئولیت اجتماعی برند تجاری و برندسازی با نیت خیرخواهانه

 

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.