«ارزش ویژه برند» (Brand Equity) مجموعه ای از دارایی های نامشهود (intangible) و مشهود (Tangible) برند است که با نام برند پیوند و گره خورده است. تحقیقات بازاریابی نشان می دهد که ارزش ویژه برند یکی از مهمترین دارایی های یک فرد یا سازمان می باشد. ارزش ویژه برند از قدرت برند که حاصل حسن شهرت و شناخت و آگاهی از برند در طول زمان بدست آمده و باعث اعتماد و وفاداری بیشتر مخاطبان و مشتریان می شود.

یکپارچه باشد(Integrated)

 

برند (Brand) نیز مانند ارکستر، یک رهبر واحد می‌خواهد که صدای واحدی از آن شنیده شود وگرنه هرکس ساز خودش را می‌زند و صداهای ناهنجار تولید شده موجب دفع مخاطب و ایجاد تصویر ذهنی نامناسب از برند و در نتیجه بیماری چند شخصیتی برند(Brand Schizophrenia) می‌شود. این بیماری از آنجا ناشی می‌شود که مدیر فروش برای خودش می‌فروشد، مدیر تبلیغات برای خودش تبلیغ می‌کند، مدیر روابط عمومی برای خودش روابط عمومی انجام می‌دهد و... در بهترین حالت‌ (که امروز در ایران رایج شده است) هر کدام برای خود یک کمپین مجزا تدوین می‌کند! هر کدام از اینها یک شخصیت مجزا از آن برند می‌سازد و به افراد و مخاطبان ارائه می‌دهد. بنابراین مخاطبان شخصیت‌های متفاوتی از برند می‌بینند و فکر می‌کنند که برند چند شخصیتی است. این بیماری بسیار خطرناک است و درمانش به مراتب دشوارتر از پیشگیری از آن است.

داستان برند یکی از اصلی ترین بخش های برندینگ در ساخت هویت مفهومی برند است. داستان و قصه همواره بخشی از روش های ارتباطی با دیگران می باشد. این ارتباطات چه از طریق موسیقی و چه مکالمه، میتوانند با اطلاعاتی که در خود دارند افرادی را از آن سوی کره زمین مخاطب شما قرار دهند.

اگر بیزینس پلن به درستی نوشته شود، چیزی بیشتر از یک طرح است که آینده ی احتمالی را برای شما پیش بینی می کند. یک بیزینس پلن عالی و با کیفیت آینده را برای شرکت شما رقم می زند! در این قسمت از مقاله به ۵ فایده ی بیزینس پلن اشاره می کنیم.

برخی اشتباهات رایج و متداول در درک مفهوم برند و برندسازی و اینکه چه چیزهایی برند محسوب نمی شوند.

ابتدایی ترین مفهوم برای برندینگ به معنی دادن وعده در خصوص یک برند (Brand) و سپس انجام آن تعهد می باشد.

در حقیقت برندینگ (Branding) یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار اعم از کوچک و بزرگ, جزئی و یا تجاری است. یک استراتژی برندینگ موثر در یک بازار رقابتی فزاینده به شما حاشیه ی عمده می بخشد.

 

اما حقیقتاً برندینگ به چه معناست و چگونه روی کسب و کار شما تاثیر می گذارد؟

فارغ از سبک و سیاقی که برای بیزینس پلن خود انتخاب می کنید، یا اینکه از طرح یک صفحه ای استفاده می کنید یا کامل، ۹ مولفه کلیدی وجود دارد که باید در همه بیزینس پلن های خود بگنجانید. البته با وجود اینکه همه این موارد را باید مد نظر داشته باشید، اما بسته به شرایط خاص کسب و کار خود می توانید روی برخی از قسمت ها بیشتر تاکید کنید یا برعکس، از برخی از آنها سریع تر بگذرید:

معنی لغت بیزینس …

یک سازمان یا نظام اقتصادی که در آن کالاها و خدمات برای یک دیگر یا برای پول مبادله می کنند . هر کسب و کار نیاز به نوعی سرمایه گذاری دارد و به اندازه کافی مشتریان است که می تواند خروجی خود را به طور صحیح به فروش برساند تا سود ایجاد کند.شرکت ها می توانند به صورت خصوصی، غیر انتفاعی یا دولتی باشند. یک نمونه از کسب و کار شرکت PepsiCo است، در حالی که کسب و کار مشتاق و پاپ یک شرکت خصوصی است.

هر کسب و کاری برای شروع کار خود نیازمند تأمین منابع مالی است. سرمایه گذاران پول خود را برای کارآفرینانی سرمایه گذاری خواهند نمود که بتوانند آنها را قانع کنند طرحشان سودآور است. بیان ایده کارآفرینانه در قالبی قابل فهم و منطبق بر یک منطق و نظم اصولی طرح کسب و کار یا در اصطلاح بیزنس پلن نام دارد. این منطق تجاری باید توسط تیمی حرفه ای نوشته شود به نحوی که این تیم در تعامل با فرد یا تیم کارآفرین بتواند یک سند کتبی آماده کند که سرمایه گذار از ابتدا تا انتهای پروژه را بصورت اجمالی ببیند و از سودآور بودن سرمایه گذاری خود اطمینانی نسبی پیدا کند.

۱۳ مرحله را باید اجرا کنید تا بتوانید یک طرح کسب و کار درست را تنظیم کنید. سعی میکنم به صورت دقیق این مراحل رو ابتدا لیست کنم بعد هر کدام رو توضیح بدهم که دیگر نگران نوشتن طرح کسب و کار نباشید.

بیزینس پلن در ساده‌ترین شکل، به‌ عنوان یک راهنما و یک نقشه راه برای کسب‌ و کار شما است که اهداف و جزئیات نحوه برنامه‌ریزی شما برای دسترسی به اهدافتان را مشخص می‌کند.

 ایده کسب و کار شما باید منسجم بوده و نباید تبدیل به یک سند طولانی و رسمی شود، فقط باید همانند مقاله‌ای باشد که موارد مهم کسب و کار خود را در آن نوشته باشید.

 

اغلب برای کسانی که از دور به دنیای کسب و کار نگاه می­‌کنند، ممکن است شباهت‌های بین بیزینس مدل و بیزینس پلن کمی آن­ها را گیج کند، اما باید به خاطر داشت، کاربرد‌های بیزینس مدل و هدف نوشتن آن، متفاوت از اهداف نگارش بیزنس پلن است. نکته مهم و قابل توجه این است که هم بیزینس مدل و هم بیزینس پلن، هر دو به منظور کمک به کسب و کار ما برای رسیدن به موفقیت، لازم و ضروری هستند.

 

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.