ادامه مطلب...

آیا از تیپ شخصیتی کسب و کار خود آگاه هستید؟ راهبرد و چشم انداز شما برای آینده چیست؟ کسب و کار شما چیست؟ محدوده جغرافیایی و جامعه هدف بازار شما چیست؟ سرمایه شما چقدر است؟ محصول شما چیست و چگونه ارائه می‌شود؟ ایده‌های شما برای جذب مشتریان جدید و وفادارسازی مشتریان قدیم چیست؟ رقبای شما در ارائه محصول و محصولات مشابه چه کسانی هستند و چه راه‌هایی را رفته‌اند؟ هدف‌های بازاریابی شما چیست؟

ادامه مطلب...

چه عواملی  سبب می‌شود تا بعضی از کسب و کارها موفق شوند و برخی دیگر شکست بخورند؟ چرا برخی از مردم در فرهنگ‌ها و یا مناطق خاص عملکرد بهتری نسبت به افراد دیگر دارند؟ در این مقاله نگاهی به عوامل موثر موفقیت در کسب و کار می‌اندازیم.

ادامه مطلب...

برای راه‌اندازی و توسعۀ یک کسب و کار ، عوامل متعددی وجود دارند که اگر بتوان ارتباطی خوب بینشان برقرار کرد، رشد و پیشرفت کسب و کار را نتیجه می‌دهد. در این مقاله به بیان اصلی‌ترین و مهم‌ترین این عوامل می‌پردازم.

ادامه مطلب...

کسب و کار به کسب و کار چیست؟

کسب و کار به کسب و کار یا business to business یا  – “ B2B ”- به تجارت بین دو کسب‌ و کار اشاره دارد نه به تجارت بین یک کسب‌ و کار و یک فرد مصرف‌کننده‌. تراکنش‌ها در سطح عمده معمولا کسب و کار به کسب و کار هستند در حالی‌که تراکنش‌های در سطح خرده اکثرا کسب‌ و کار-به-مصرف‌کننده هستند.

ادامه مطلب...

نام کسب و کار شما در زمان بازاریابی کسب و کار در واقع همه چیز و دار و ندار یک کسب و کار است نام کسب و کار می تواند موجب موفقیت یا شکست کسب و کار شما شود پس هرگز این بخش از کسب و کار خود را سبک فرض نکنید.

ادامه مطلب...

برای شروع راه اندازی کسب و کار جدید باید به صورت برنامه ریزی شده عمل نمایید و در صورت نیاز از مشاوره کسب و کار کمک بگیرید تا بتوانید در زمینه فعالیت خود به موفقیت برسید. در زیر دو مرحله اساسی راه اندازی کسب و کار بیان شده است.

ادامه مطلب...

هر کسب و کاری علاوه بر مشاوره کسب و کار ، برای رشد و توسعه نیاز به برنامه بازاریابی ( مارکتینگ پلن) دارد. یک برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) درست و دقیق می تواند همه چیز را برایتان شناسایی نمایند؛ از شناسایی مشتریان هدف کسب و کار شما تا اینکه چطور می‌خواهید به آن‌ها دسترسی یابید و چگونه مشتریان‌ تان را حفظ کنید که به صورت متداوم از شما خرید کنند.

ادامه مطلب...

فروش، رمز سودآوری و بقای تمام کسب و کارهاست. بدون فروش، خبری از درآمد و سود نیست. البته فروش به همین سادگی‌ها هم نیست؛ بدون نوشتن برنامه فروش و نوشتن برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) عملا تلاش‌های کسب و کار (تولید، پشتیبانی و سایر فعالیت‌های ستادی) بی معنی است. شاید برنامه فروش و برنامه بازاریابی تضمینی بر موفقیت نباشد؛ اما نداشتن برنامه فروش و بازاریابی تضمینی بر شکست در بلندمدت است.

ادامه مطلب...

تحلیل رقبا در طرح کسب و کار یکی از بخش‌های کلیدی و جالب توجه طرح است. به دو دلیل کلی این بخش برای مطالعه‌کنندگان بیرونی جالب توجه است. اول اینکه اگر این بخش به خوبی کار شده باشد، نشان می‌دهد که شما با آگاهی از بازار، وارد بازار می‌شوید. دوما نشان دهنده تفاوت شما نسبت به رقبا است.

ادامه مطلب...

تحلیل مالی داستان موقیت و شکست کسب و کارها به زبان مالی است. کسب دستاورد طبق بودجه، موفقیت کسب و کار را نشان می‌دهد. بودجه‌ریزی واقع‌گرایانه و جذاب، سرمایه‌گذار جذب می‌کند. از طرفی شاخص‌های مالی مثل چراغ‌های راهنما برای سرمایه‌گذران عمل می‌کنند. یکی از راه‌های بررسی موفق شدن یا نشدن کسب و کار پس از یک دوره فعالیت،بررسی میزان موفقیت در تحقق شاخص‌های مالی است.

ادامه مطلب...

اگر کسب و کار خانوادگی خودتان را آغاز کرده‌اید یا به تازگی به تجارت خانوادگی تان ملحق شده اید، مطمئنا به عنوان یک عضو خانواده، از مزایایی بهره مند خواهید شد که اغلب در سایر شرکت ها نصیبتان نمی شود. از طرف دیگر ممکن است با معضلاتی نیز مواجه شوید که خاص کسب و کارهای خانوادگی است. در ادامه قصد داریم تعدادی از این مزایا و معایب را مطرح کنیم.

ادامه مطلب...

خانواده ها در کسب و کار خانوادگی معمولاً برای اینکه منفعت خود در حوزه مالی را محقق کرده و رابطه خویشاوندی قوی تری را رقم بزنند، تصمیمات بزرگ و سرنوشت سازی می گیرند. با این حال رهبر چنین کسب و کارهایی باید با سه چالش مقابله کند:

کسب و کار به چه چیزهایی نیاز دارد و اهدافش چیست؟

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.