جایگاه یابی برند ( جایگاه سازی یا موضع یابی برند ) Brand Positioning عبارت است از یک سیستم سازمانیافته برای یافتن پنجرهای به ذهن مشتری . این تعریف بر این مفهوم استوار شده که ارتباط تنها میتواند در زمان و شرایط مناسب رخ دهد. حتی اگر شرکت برای ساختن جایگاه خود در ذهن مشتری فعالیتهای آیندهنگرانه ننماید، باز هم ایجاد این جایگاه اجتنابناپذیر خواهد بود. بااینحال اگر مدیران رویکردی آیندهنگرانه و هوشمندانه داشته باشند میتوانند جایگاهی مثبت در ذهن مشتری هدف خویش ایجاد کنند.
- دسته: مقالات
اشتباهات برند میتواند موجب فراموششدن آن برند در بلندمدت شود. برندها در برخی موارد کارهایی انجام میدهند که موجب نارضایتی مشتریان بالقوه و بالفعل میگردد. هزینهای که شرکتها در کمپین تبلیغاتیبرای برند خویش انجام میدهند، برای ایجاد شفافیت هرچه بیشتر استراتژیهای بازاریابی و فروش برای مخاطبین داخلی و خارجی سازمان خویش است. حال اگر اشتباهات برند علنی گردد، چه واکنشی از سوی مشتری دیده میشود؟
- دسته: مقالات
شفافیت
نوشتن طرح توجیهی برای سازمان و یا یک سرمایهگذار، به شما به این امکان را میدهد که در مورد کاری که انجام میدهید و جایی که میرود ، دوباره فکر نمایید. شاید بسیاری از اطلاعات غیراساسی موجود در آن سند ، حتی در طی زمان پرینت گرفتنش ، منسوخشده باشد ، پس از کلیات طرح توجیهی به عنوان یک نقشه راه استفاده نمایید و نیاز نیست همهچیز را موبهمو مدنظر قرار ندهید.
- دسته: مقالات
برند بنابه تعریف انجمن جهانی بازاریابان آمریکا عبارت است از نام ، نشان،عبارت ، طرح یا ترکیبی از اینها که موجب شناسانده شدن کالاها و خدمات یک شرکت در اذهان عموم و متمایز شدن آنها از کالاها و خدمات مشابه می گردد. جان میلر برند را نام یا نمادی که سازمان ها آن را با هدف ارزش آفرینی برای ذی نفعان مورد استفاده قرار می دهند تعریف می کند.
- دسته: مقالات
نوشتن طرح کسب و کار Business Plan برای بسیاری از صاحبان کسبوکار غیرضروری میآید، مگر اینکه به دنبال کمک مالی باشند که این برای کشور ما بسیار خجالتآور است. به خاطر عدم مطالعه این افراد ، هیچ اطلاعی در خصوص مزایای نوشتن طرح کسب و کار ندارند.بنابراین قصد داریم تا در مقاله به بیان ۱۰ مزیت را برای نوشتن طرح کسب و کار بپردازیم.
- دسته: مقالات
با کمی گشت و گذار در اینترنت توانستیم صدها تعریف مختلف برای بازاریابی پیدا کنیم. اما مطمئناً ارائه تمام آنها از حوصله این مقاله خارج بود. پس به 15 تعریف برگزیده بسنده کردیم که هر یک را با توضیحی کوتاه به شما ارائه خواهیم کرد. این تعریفها تقریباً اکثر جوانب بازاریابی را در بر میگیرند.
- دسته: مقالات