ادامه مطلب...

برندسازی فقط وظیفه بخش بازاریابى نیست ، بلکه مسئولیت کل شرکت است. کارمند ، تأمین کننده ، شریک یا توزیع کننده ى ضعیف به اعتبار برند آسیب خواهند زد. اما گروه بازاریابى ، مسئول تعریف هویت برند است. ما اغلب مى گوییم درست است که محصول در کارخانه تولید مى شود اما معناى برند در بخش بازاریابى شکل مى گیرد. چارلز روسوند از برند وسایل آرایش رولون این نکته را خوب بیان کرد : ” در کارخانه ، ما محصول را تولید مى کنیم ، در مغازه امید را مى فروشیم “.

ادامه مطلب...

برند چیست؟

برخى مردم فکر مى کنند برند تنها یک نام است که روى شیئى گذاشته شده است. در گذشته معنى برند همین بود ؛ زمانى که گوساله ها را با نام مالکشان نام گذارى مى کردند. اما اگر قرار باشد امروز برند را معنى کنیم ،باید چیزى بیشتر از یک نام باشد. برند حداقل باید این عناصر را در بر بگیرد : نام ، لوگو و شعار.

ادامه مطلب...

بانکها معمولاً تنها منبع یک سرمایه گذاری جدید نیستند چرا که بازده بانک معمولاً محدود به نرخ بهره ای است که درباره آن مذاکره میکند ولی در صورتی که شرکت با شکست مواجه شود، ریسک آن میتواند به بهای کل مبلغ وام تمام شود. با این وجود، هنگامی که یک مؤسسۀ بازرگانی در حال فعالیت بوده و یک سابقۀ مالی ایجاد کرده است، بانکها به یکی از منابع مستمر تأمین مالی تبدیل می شوند.

ادامه مطلب...

تجزیه و تحلیل امکان سنجی مالی

آخرین بخش از یک مطالعۀ امکان سنجی در ارتباط با ارزیابی امکان سنجی مالی یک سرمایه گذاری پیشنهادی است. در این مرحله از فرآیند، یک تجزیه و تحلیل کلی مالی کفایت می کند. اگر مفهوم بازرگانی از تجزیه و تحلیل امکان سنجی کلی عبور کند، هنگام تهیۀ یک بیزینس پلن کسب و کار تمام عیار، کارآفرین باید یک تجزیه و تحلیل مالی عمیق را انجام دهد.عناصر اصلی که باید در تجزیه و تحلیل امکان سنجی مدنظر قرار گیرند شامل نیازمندی اولیه به سرمایه، درآمدهای تخمین زده شده و بازگشت سرمایۀ حاصله است.

ادامه مطلب...

شعار عبارت کوتاهى است که اطلاعات تشریحى یا ترغیبى را در مورد برند به مشترى ها منتقل مى سازد. شعارها اغلب در تبلیغات شرکت مورد استفاده قرار مى گیرند ، اما مى توانند نقش مهمى را در بسته بندى و سایر جنبه هاى برنامه ى بازاریابى شرکت ایفا کنند. به عنوان مثال ، شعار ” Sniker ” : گرسنه اى ! یک Sniker بردار، در آگهى هاى تبلیغاتى شرکت مورد استفاده قرار مى گیرد و روى بسته بندى شکلات ها نیز نوشته مى شود.

ادامه مطلب...

تعریف برندسازی

برندسازی ، فعالیتی است که در آن تصویری از برند در قلب و ذهن مشتری ایجاد می شود. در حقیقت برند ادراکی است که مشتری بر اثر تجربیات قبلی استفاده از محصول در ذهن خود دارد. در برندسازی مشتری ترغیب می شود که محصول را خریداری نماید. متأسفانه در بازار ایران بسیاری از افراد به صورت کاملاً ساده لوحانه به مفهوم برند می نگرند و فکر می کنند برند تنها یک نام یا یک مارک تجاری است در صورتی که مفهوم برند بسیار گسترده تر از این است و در حقیقت نام تجاری یکی از اجزای برند است نه خود آن.

ادامه مطلب...

چرا باید یک طرح کسب و کار را تهیه نمود؟

هر کارآفرینی که در حال انجام یک فعالیت بازرگانی بوده یا درصدد راه اندازی یک کسب و کار جدید است نیازمند بیزینس پلن یا طرح کسب و کاری مبتنی بر یک درک صحیح از واقعیت است تا بتواند احتمال موفقیت خود را افزایش دهد. تحقیقات ثابت کرده است که شرکتهایی که عمیقاً در برنامه ریزی فعالیت بازرگانی خود درگیر می شوند عملکرد بهتری در مقایسه با سایرین دارند.

ادامه مطلب... 

کسی که به صورت تخصصی فرایند مدیریت استراتژیک برند را انجام داده است ، کاملا آگاه است که برندینگ Branding  با برندسازی Brand Building  متفاوت است. برندینگ به معنای اقدامات و عملیاتی است که یک سازمان سعی می‌نماید تا برندی خلق شود. اما همه عملیات برندینگ به خلق یک برند ( ساختن برند ) ختم نمی‌شود، گاه موجب تخریب عملیات بازاریابی سازمان است.

ادامه مطلب...

استراتژی برند: ایجاد برند مستحکم

بعضی تحلیلگران، برندها را بادوام ترین دارایی شرکت می دانند که بیشتر از محصولات و لوازم عادی عمر می کنند. جان استوارت، بنیانگذار کوارک اُتز ، یک بار می گفت:"اگر این کسب و کار از هم پاشیده شود، زمین، آجر و ملات را به شما می دهم و فقط برند را برای خودم نگه می دارم. خواهید دید که وضع من خیلی بهتر از شما خواهد بود ."

 

ادامه مطلب...

تعریف ما از محصول هر چیزی است كه با هدف جلب توجه، اكتساب، استفاده، یا مصرف به بازار عرضه شود و بتواند نیاز یا خواسته ای را ارضاء كند. محصول فقط شامل چیزهای ملموس نیست. در تعریف كلی، محصول شامل اشیاء فیزیكی، خدمات رویدادها، افراد، محلها، سازمانها،ایده ها، یا آمیخته ای از همه این چیزها می باشد.

ادامه مطلب...

برندسازی یا برندینگ Branding یکی از اقدامات مهم و اساسی در راه اندازی، مدیریت و توسعه کسب و کار است. اگر هدف بزرگی داریم و می خواهیم نام و محبوبیت کسب و کارمان بر سر زبان ها باشد باید اصول و قواعد برندینگ و برندسازی را بدانیم و آنها را بدرستی و با دقت بالا بکار بگیریم.

ادامه مطلب...

یک بیزینس پلن یا طرح کسب و کار شامل اهداف کسب و کار است؛ دلایلی که نشان می دهد آن اهداف و راه های رسیدن به آنها قابل دستیابی است. بیزینس پلن به کسب و کارها در جلوگیری از شکست کمک می کند. هدف از طراحی این طرح درک روشنی از نقاط ضعف و قوت است. در ادامه بخش های اصلی را که یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن باید داشته باشد مطرح می کنیم.

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.