شما زمانی که می خواهید اقدام به ایجاد یک کسب و کار جدید کنید، از تولید فلان محصول و یا ارئه خدمات تا نمونه های استارتاپی، نیازمند یک برنامه ریزی هستید. این برنامه ریزی چیست؟ این برنامه ریزی یا طرح کسبو کار آنقدر مهم و ضروری است که شما تقریبا بدون آن قادر به پیاده سازی هدف خود نخواهید بود. شاید شما به صورت مبتدی و پایه ای قبل تر هم در کار های خود با آن آشنا شده باشید ولی اینجا با اعداد و ارقام و اهداف برنامه ریزی شده سر و کار دارید.

طرح کسب و کار (Business Plan) چیست؟

 

طرح کسب و کار یا بیزینس پلن یک سند است؛ که شامل همه اطلاعات مربوط به کسب و کار شما و نحوه رسیدن شما به اهدافتان می‌شود. در واقع بیزینس پلن مانند یک نقشه و راهنمای راه عمل می‌کند و کسب و کار شما را به سمت موفقیت سوق می‌دهد. نوشتن طرح کسب و کار یک گام حیاتی برای کسانی است که می‌خواهند کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند.

چگونه برای استارت اپ خود بیزینس پلن تهیه کنیم؟

 

به طور کلی یک بیزینس پلن معمولی از المان‌های زیر تشکیل شده است :

بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار (Business Plan) چیست؟

 

فرض کنید که شما ایده کسب‌وکار ورزشی خودتان را کلی تجزیه و تحلیل کرده‌اید و تصمیم جدی دارید که آن را با یک سرمایه‌گذار یا حتی یک شریک در میان بگذارید تا کار را شروع کنید.

سئو

 

سئو به دو بخش سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت تقسیم می شود. جهت انجام سئو خارجی سایت، لینک سازی صورت می گیرد. یعنی بتوانیم برای سایت برند مورد نظر خود، با استفاده از لینکی که از سایت های معتبر به سایت ما داده می شود، اعتبار کسب نماییم.

در طراحی و نوشتن یک پلن بیزینسی شما از سه اصل پیروی خواهید کرد که هر یک از این مراحل دارای توضیحات و گام های کلیدی دیگری است: 

 

 

۱- کوتاه نویسی:

 

حتما متوجه شدید که این طرح خلاصه ای مفید از آنچه که در حال انجام هستید و آنچه که باید انجام بدهید است بنابراین طرح بیزینس شما باید به طوری نوشته شود که کلیات مهم را در بر بگیرد.

برند سازی یکی از فرهنگ‌های خاص و ناب در دنیای کسب‌وکار است که استراتژی اصلی یک تجارت را مطابق با استانداردهای اصلی مشخص می‌کند. برند سازی به حفظ ارزش مشتری می‌انجامد و هدفش صرفاً یک ارائه تصویری از محصول جدید نیست. به بیان ساده‌تر، مفهوم برند سازی به استقرار و نوع نگرشی که در ذهن مشتری ایجاد می‌شود تمرکز دارد.

ابزارهایی که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان پایه‌های اصلی برندینگ استفاده کرد:

 

برای کار برندینگ مدیران باید بتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و از این طریق به‌راحتی خود و خدمات خود را ارائه کنند. بدون وجود مشتری در اصل برندینگ معنایی ندارد. اما چه ابزاری به‌عنوان واسطه بین مشتری و محصول یا مدیر وجود دارد که بتوان به‌وسیله آن برندینگ را به وجود آورد؟

شما برای برندسازی کسب و کار خود باید به شیوه‌های مختلف نام کسب و کار و لوگو آن را به‌نمایش بگذارید. بخشی از برندسازی در تبلیغات و بازاریابی ریشه دارد و شما وقتی در یک محیط مناسب تبلیغاتی، آگهی را در معرض دید قرار می‌دهید، عملا علاوه بر محصول، برند خود را هم دارید معرفی می‌کنید.

آگاهی از برند را می توان اینگونه تعریف کرد: آشنا کردن مصرف کننده با محصول، موجودیت آن و قابل دسترسی بودن آن. آگاهی از برند دارای فرایند خاصی است. هرچند مشتریان معمولا در هنگام انتخاب یک محصول به این مراحل فکر نمی کنند. مشتری یک نیاز درک شده برای محصول دارد.

برندسازی مراحلی دارد که باید آنها را انجام داد. در برخی موارد ترتیب نیز اهمیت بالایی دارد. مراحل بشرح زیر است:

برندینگ کسب و کار کوچک چه میزان اهمیت دارد؟ برندینگ یا همان برندسازی همانقدر که برای کسب و کارهای بزرگ مهم است برای کسب وکارهای کوچک نیز اهمیت دارد. در واقع، بسیاری از برندهای شرکتی سعی می کنند بیشتر شبیه شرکت های کوچک باشند. تا برای مصرف کنندگانی که ترجیح می دهند از برندهای مستقل حمایت کنند، جذاب به نظر برسند.

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.