برندسازی بصری

تصاویر، لوگوها، عکس‌ها و طراحی‌هایی که شما برای رونق دادن کسب‌ و‌ کارتان استفاده می‌کنید برند بصری شما را می‌سازد. ممکن است متوجه آن نباشید، اما برند بصری شما داستان کسب‌ و کار شما را می‌گوید که شامل ارزش‌های شرکت شما، شخصیت و اهداف است و می‌تواند بهترین ابزار برای ارتباط با مشتریان باشد.

برندسازی بصری ضعیف، نمی‌تواند کسب‌ و کار شما را خوب ارائه کند و به کسب‌ و کار شما آسیب برساند. عناصر بصری که شما برای ارائه برند بصری خود استفاده می‌کنید باید احساس و پیام مشابهی داشته باشد.

نادینا عکاس و تولیدکنندگان محتوا Art & Anthem که با کسب‌وکارهای کوچک برای توسعه برند بصری آن‌ها کار می‌کند می‌گوید: سازگاری بخش اعظمی از برندسازی بصری است.

سازگاری نه‌تنها به مشتری کمک می‌کند تا شما را بشناسد، بلکه به آن‌ها اجازه ارتباط با برند شما و توسعه روابط را می‌‌دهد. این روابط- مشتری با کسب‌ و کار شما مرتبط می‌شود- برای جلب اعتماد مهم است.

یک برند بصری متناقض می‌تواند این درک را ایجاد کند که شرکت شما واقعی یا قابل اعتماد نیست.

نادینا می‌گوید: بدتر از داشتن یک برند بصری ناکارآمد که هیچ تأثیری ندارد، داشتن برند بصری است که مشتریان بالقوه را به این فکر بیندازد که شما متقلب هستید.

 

با لوگو خود متوقف نشوید

کسب‌ و کارهای بسیاری زمان، انرژی و هزینه زیادی را صرف طراحی لوگو عالی می‌کنند. درحالی که لوگو بخش مهم از برند بصری شما است، ولی تنها موردی نیست که اهمیت دارد. هنگام در نظر گرفتن عناصری که برند بصری شما را می‌سازد، اندیشیدن ماورای لوگو بسیار مهم است.

نادینا می‌گوید: من فکر می‌کنم حتی یک طراح این مشکل را دارد [که با لوگو متوقف شود]، چون صاحبان کسب‌ و کار ممکن است به صورت کامل ندانند که برندسازی به چه معنا است و آن شالوده‌ای است که همه چیز را روی آن می‌سازید.

علاوه بر لوگو شما، تصاویر کارمندان، تصاویر محصول، عکس تبلیغات و تصاویر رسانه‌های مجازی نشان دهنده برند بصری شما است. همه این عناصر در کنار هم برای ایجاد تأثیر بصری است که آنچه کسب‌وکار شما است را در مشتریان تقویت می‌کند.

 

بازار هدف خود را درک کنید

برند بصری شما بر چگونگی درک و فهم مشتریان از کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد. اما شما نمی‌توانید بدانید که مشتریان چگونه به تصاویر شما پاسخ خواهند داد تا زمانی که بدانید آن‌ها چه کسانی هستند. این دلیلی است که نادینا به مشتریان می‌گوید که مهم‌ترین بخش توسعه برند بصری درک بازار هدف شما است.

نادینا می‌گوید: مشتریان دیگر به آسانی وسایل مورد نیاز خود را نمی‌خرند. گزینه‌های زیادی وجود دارد. پس آن‌ها تحقیقاتشان را انجام می‌دهند و سپس به سمت برندی می‌روند که بتوانند با آن بیشتر ارتباط برقرار کنند، به نظر می‌آید که به آنچه آن‌ها می‌خواهند باشد رسیده‌اند.

زمانی که شناختید مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه می‌خواهند دیده شوند، می‌توانید تصاویر ایجاد و استفاده کنید که با آن آرمان‌ها و نیازها متناسب باشد. این شانس شما را افزایش می‌دهد که مشتریان شرکت شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند.

 

فقط بر رسانه‌های اجتماعی تمرکز نکنید

هر نقطه تماس که مشتریان با کسب‌ و کار شما دارند، از یک عکس در تبلیغات تا کارت‌پستالی که با سفارش‌ها می‌فرستید، بر فهم مشتریان از شرکت شما تأثیر دارد. همه این تصاویر نیاز به ملاحظات با دقت و منسجم با یکدیگر دارند.

نادینا می‌گوید: دیدن نقش بزرگی را در پرورش ارتباط بین برند و مخاطبانش بازی می‌کند، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی.

اما به این معنی نیست که اینستاگرام و پین‌ترست تنها محل برای در نظر گرفتن تأثیر برند بصری خود نیست.

نادینا می‌گوید: برندسازی بصری شما باید در همه بسترها سازگار باشد. اگر شما در رسانه‌های اجتماعی خوب باشید، اما در بازاریابی ایمیلی، وب‌سایت، یا بازاریابی فیزیکی خوب نباشید، مشتریان اعتماد نمی‌کنند که شما بتوانید آنچه که در ابتدا فرض می‌کردند را تحویل دهید.

 

بر روی احساسات کار کنید

چه کسی را می‌‌خواهید جذب کنید؟ می‌‌خواهید وقتی مشتریان با برند شما روبرو شدند چه احساس و تفکری داشته باشند؟

نادینا توصیه می‌کند که از خودتان این سؤالات را هنگام توسعه هر عنصر از یک برند بپرسید، اما این سؤالات موقع طراحی عناصر بصری بسیار اهمیت دارند.

عکس‌ها، تصاویر و عناصر طراحی، ابزار برندسازی پر اهمیت هستند، چون واکنش‌های احساسی قوی را برمی‌انگیزند. دیدن بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از کلمات می‌تواند به مشتریان بگوید که برند شما با آن‌ها متناسب است یا نه. نادینا می‌گوید: با دیدن، مردم می‌توانند تشخیص آنی از این که بله، این عین من هست یا نه، اصلا مناسب حال من نیست بدهند.

برند بصری شما باید برای ایجاد عکس‌العمل‌های احساسی طراحی شود که مشتریان هدف شما را به اطمینان و شناسایی شرکت شما هدایت کند. این اشتیاق خرید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 

تصاویر و دیدن را قبل از برند قرار ندهید

توسعه یک برند برای ترویج کسب‌ و کار زمان‌بر هست. اما اگر تمایل به تجربه و کشف آنچه که مشتریان شما به آن پاسخ خواهند داد، دارید در حقیقت فرمولی را استفاده می‌کنید که نتیجه‌ بخش است.

بر اساس گفته نادینا، اشتباه بزرگ مردم در ایجاد عناصر بصری قبل از درک نیازهای ارتباطی است.

اگر این کار را انجام داده‌اید، فقط تضمین کرده‌اید که بعد از شش ماه وقتی که درک واضح‌تر از این که می‌خواهید به چه کسی خدمات دهید و می‌خواهید برند شما چه بگوید رسیدید، برند خود را عوض خواهید کرد.

به جای شروع با عکس و طراحی که دوست دارید، بر درک برند و مشتریان زمان بگذارید. این باعث خواهد که عناصر بصری که انتخاب می‌کنید و تلاش‌هایی که انجام می‌دهید در سمت هدف ارتباط با مشتری مناسب است.

تا زمانی که برندتان را درک کنید، تجربه شما با دیدن و عکس‌ها باعث خواهد شد که آن ارتباط رخ دهد.

 

برند بصری خود را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی تلقی کنید

اگرچه برخی از شرکت‌ها عناصر بصری را به ویژه در رسانه‌های اجتماعی به عنوان فکر ثانویه و ابزار جداگانه تلقی می‌کنند، عناصر بصری باید به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی در نظر گرفته شود.

نادینا می‌گوید: همانند هر شکل بازاریابی، یک برند بصری خوب منجر به اعتماد در برند و افزایش وفاداری- سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در افزایش فروش- می‌شود.

عناصر بصری صحیح بر درک مشتریان از برند شما و متقاعد ساختن آن‌ها برای خرید همانند تبلیغات کارت‌پستال، مجله و صفحه وب‌سایت تأثیر خواهد گذاشت.

نادینا می‌گوید: در انتها، همه چیز باید چه کلامی باشد چه غیر کلامی در یک راستا باشد، همان پیام را برساند.

زمانی که برندسازی بصری را با باقی استراتژی بازاریابی ترکیب می‌کنید، پیام سازگاری را ایجاد می‌کنید که در نهایت به بازار هدف شما خواهد رسید و ارتباط برقرار خواهد کرد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.