برند ماركتینگ

مقایسه هنگام خرید تنها منتهی به مقایسه قیمت ها نمی شود بسیاری از شركت ها به منظور فروش محصولاتشان درگیر مسائلی از جمله كیفیت محصولشان و اعتبار نام شركتشان نیز می شوند. در این هنگام است كه مشتریان به هنگام خرید كالا و متناسب با ضروری بودن و ارزش خرید سوالات گوناگونی برایشان ایجاد می شود برای مثال ایا این محصول از اعتبار لازم برخوردار است یا ایا این محصول می تواند نیاز من را براورده كند و ...

البته كه پاسخ به چنین پرسش هایی نیازمند صرف زمان زیاد و بررسی طولانی است و به همین منظور مشتریان غالبا به دنبال یك پاسخ سریع می گردند كه آن هم برندسازی است، برند یك نام برند سریعا اطلاعات مورد نیاز مشتریان از قبیل حسن شهرت شركت و سایر اطلاعات لازم درمورد كیفیت و خدمات هر یك از محصولات یا خدمات پیشنهادی شركت در اختیار مشتریان قرار می دهد.

در واقع نام یا لوگوی شركت چكیده تمامی اعتبار، شهرت و سوابق آن شركت در مورد ان محصول را به ذهن مشتریان متواتر می سازد كه می تواند تصویری مثبت و یا منفی باشد.

 

چه كسی برند ماركتینگ را به كار می گیرد؟

تمامی كسانی كه از نام تجاری مشخصی استفاده می كنند می توانند این نوع از بازاریابی را به كار گیرند كه درواقع برند آنها نشانگر ماهیت آنها است و اینكه آنها چه كسانی هستند، چه چیزی می فروشند، چه كاری انجام می دهند، كیفیت كار انها به چه صورت است، اعتبار انها به چه میزان است و ... پس بنابراین این نوع از بازاریابی قابلیت اجرا توسط تمامی شركت ها را دارا می باشد.

 

اهداف بازاریابی برند چیست؟

  • رساندن پیام در كوتاهترین زمان
  • ارتقای اعتبار شركت
  • جلب عواطف و احساسات
  • ایجاد انگیزش در مشتریان
  • افزایش وفاداری مشتریان

 

برای چه نوع از مشتریان این سبك از بازاریابی موثر است؟

بازاریابی برند بر اخذ تصمیمات بسیاری از انواع مشتریان تاثیر گذار است اعم از مشتریان نهایی و كسب و كارها. اما تاثیر گذاری آن برای توسعه یك كسب و كار كه تكرار خرید بالایی مشتریان از ان دارند بیشتر است زیرا به طبع تجربه خریدهای قبلی در تصمیمات آتی انها برای خرید تاثیرگذار است.

 

چگونه یك كمپین توسعه برند ایجاد می شود؟!

همواره توسعه یك كمپین برند با افزایش آگاهی مشتریان از آن برند سروكار دارد. كه این به معنی برقراری ارتباط با مشتریان و رساندن این پیام كه ما چه كاری را انجام می دهیم و به چه صورت به شیوه ای كه مشتری به سرعت اطلاعات مورد نیاز را به یاد بیاورد. كه این جنبه فوری از یاداوری می تواند از طریق ظاهر شدن لوگو بر روی كارت بیزینس شروع شود و تا سیستم پاسخ دهی به تلفن مشتریان نیز ادامه داشته باشد.

بنابراین مشتری در مورد شهرت یك شركت از لوگو تا هر خدمت و محصول را معیار قضاوت قرار خواهد داد البته در مسیر توسعه این كمپین موانعی نیز ممكن است ایجاد گردد كه به نوعی به منزله شكست كمپین نیز خواهند بود از جمله:

  • كیفیت محصول/خدمات
  • رقابت
  • زمان بندی نادرست
  • مكان نادرست
  • عدم وجود تقاضا
  • هم خوانی ضعیف با ارزش های بازار هدف

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.