برخی اشتباهات رایج و متداول در درک مفهوم برند و برندسازی و اینکه چه چیزهایی برند محسوب نمی شوند.

 

 

1.برند با لوگو، آرم یا المانهای سمبلیک متفاوت است.

 
2.برند با علامت تجاری (Trade Mark) تفاوت دارد.

 
3.شعار سازمانی با داشتن برند شعار متفاوت است.

 
4.برند با اشتهار یا حسن شهرت و معروفیت متفاوت است بنابراین هر سلبریتی دارای برند شخصی (پرسونال برند) نیست

 
5.برند قوی و معتبر دلیل بر گران قیمت بودن ندارد.

 
6.برند یک اتفاق رویداد محور نیست.

 

 

  ابزارهای برندینگ از کجا شروع کنیم؟

 

فرآیند برندینگ را دکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود ُ برای ایجاد برند، 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا بوسیله آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند:

 

 
1) تبلیغات                                                                            5) فروش شخصی
2) روابط عمومی                                                                     6) بسته بندی
3) پیشبرد فروش                                                                    7) رویدادها و اسپانسرینگ
4) بازاریابی مستقیم                                                                8)خدمات مشتری

 

 

اکنون در برخی منابع بین المللی ابزارهای بیشتری دسته بندی میشود که بررسی و مطالعه این رویکرد های جدید خالی از لطف نیست.

 

 

ابزارهای ضروری ساخت برند

 
1.برندینگ صدا و آوایی ( شنیداری )

 

2.برندینگ ویدیویی

 

3.برندینگ بصری ( دیداری )

 

4.تولید و بازاریابی محتوایی

 

5.فعال سازی برند

 

6.برندینگ رویداد و مراسم

 

7.تبلیغات دهان به دهان (Word of Mouth)

 

 

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.