مراحل راه اندازی کسب و کار

آیا از تیپ شخصیتی کسب و کار خود آگاه هستید؟ راهبرد و چشم انداز شما برای آینده چیست؟ کسب و کار شما چیست؟ محدوده جغرافیایی و جامعه هدف بازار شما چیست؟ سرمایه شما چقدر است؟ محصول شما چیست و چگونه ارائه می‌شود؟ ایده‌های شما برای جذب مشتریان جدید و وفادارسازی مشتریان قدیم چیست؟ رقبای شما در ارائه محصول و محصولات مشابه چه کسانی هستند و چه راه‌هایی را رفته‌اند؟ هدف‌های بازاریابی شما چیست؟

به یاد داشته باشید:

هيچ فرمول استانداردي برای تهيه يك برنامه راه اندازی کسب و کار وجود ندارد . هيچ ميزان استانداردي براي مدیریت زمان در راه اندازی کسب و کار، هيچ فهرست مطالب استانداردي، حتي هيچ روش ايده‌آلي براي مرتب كردن محتواي برنامه راه اندازی کسب و کار وجود ندارد.

با اين وجود هر فرد با تجربه‌اي با شناختي كه از مخاطبان خود دارد مي‌تواند يك برنامه موثر تدوين نمايد.

 

تعريف کسب و کار

نويسندگان مختلف، تعاريف متفاوتي از کسب و کار دارند. (کسب و کار چیست) در واژه نامه‌ي آکسفورد کسب و کار به معني خريد و فروش و تجارت آمده است. در واژه نامه‌ longman کسب و کار به فعاليت پولساز و تجارتي که از آن پول حاصل شود، گفته مي‌شود.

به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتي از مشغوليت و به طور عام، شامل فعاليت‌هايي است که توليد و خريد کالاها و خدمات را با هدف فروش آنها به منظور کسب سود، در بر مي‌گيرد.

بر طبق نظر (ارويک و هانت) کسب و کار، کاري است که در آن خدمات يا کارهايي که ديگر افراد جامعه به آن نياز دارند و مايل به خريد آن هستند و توان پرداخت بهاي آن را دارند، توليد، توزيع و عرضه مي‌شود.

(پترسن و پلومن) بر اين باورند که هر تبادلي که در آن خريد و فروش صورت گيرد، کسب و کار نيست، بلکه کسب و کار، (کسب درآمد) هر نوع تبادل تکراري و تجديد شونده خريد و فروش است.

پروفسور (اون) ، کسب و کار را يک نوع کاسبي مي‌داند که طي آن کالاها يا خدمات براي فروش در بازار توليد و توزيع مي‌شوند.

بنابراين با توجه به تعاريف ياد شده مي‌توان دريافت که کسب و کار با خريد و فروش کالاها، توليد کالاها يا عرضه خدمات به منظور به دست آوردن سود سر و کار دارد.

 

ويژگی های کسب و کار

با توجه به تعاريف کسب و کار، ويژگی های کسب و کار عبارتند از:

فروش يا انتقال کالاها و خدمات براي کسب ارزش

معامله‌ کالاها و خدمات

تکرار معاملات

انگيزه‌ سود (مهم‌ترين و قدرتمندترين محرک اداره‌ امور کسب و کار)

فعاليت توأم با ريسک؛ کسب و کار، هميشه بر آينده متمرکز است و عدم اطمينان، ويژگي آينده است. از اين رو، همواره کسب و کار توأم با ريسک است.

 

تدوین برنامه راه اندازی کسب و کار جدید

خلاصه اطلاعات مدیریتی و اجرایی شرکت

شرح محصول یا خدمات قابل ارائه

تحلیل بازار و مشخص کردن سهم بازار محصول یا خدمات

مدیریت مشتری و تحلیل مشتریان

تحلیل رقبا در راه اندازی کسب و کار

اهداف بازاریابی و جامعه هدف

روش‌های بازاریابی و مدیریت بازاریابی

تکنیک‌های افزایش فروش (استراتژی)

برآورد و تحلیل مالی

مطالب مرتبط:

برنامه کسب و کار (Business Pla

راه حل های خلاقانه (Creative S

مدل کسب و کار (Business Model)

مشاوره کسب و کار

توصیه های مشاوره کسب و کار برا

مزیت های استخدام یک مشاور کسب

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.