بازاریابی و فروش

1. گوش دادن به سخنان مشتریان 

• کانال های داخلی شرکت

ساخت پرسشنامه یا کسب اطلاعات از تیم فروش و پشتیبانی مشتریان (واحدهای نزدیک به مشتریان) که ممکن است با ارتقا یا راهنمایی برای استراتژی های بازاریابی در آینده باشد.

 

• کانال های خارجی شرکت

انجام جست و جو  و ایجاد اقداماتی در شبکه های اجتماعی که به فهم بهتر نیازهای کاربران برای تبدیل آنها به مشتریان کمک کند.

 

2. دنبال کردن روندها و نظارت بر رقبا

مشابه بخش قبلی این خیلی حائز اهمیت است که موقعیت شرکت را باتوجه به بازار و رقبا بدانیم. این دلیلی است که بازاریابی باید به دقت رقبا را بررسی کند .به این دلیل که باید بدانیم آنها چه نقات قوت یا ضعفی دارند که بتوانیم نقاط قوت آنها را بی اثر نموده یا از نقاط ضعف آنها دوری گزینیم.

 

3. ساخت برند و انتقال ارزش های آن

به طور مفهومی یک برند نماینده احساساتی است که محصولات ، خدمات و سهام های شرکت نشان می دهد. واحد بازایابی مسئول ساخت و انتشار تصاویر، پیام ها و ایده هایی است که به بهترین نحو ارزش های برند را محاوره می کند.

بعلاوه شما باید تضمین کنید که تمامی واحدهای شرکت این پیام ها را با شیوه ای دائمی و منحصربفرد انتقال می دهند.

 

4. هماهنگی تلاش ها با شرکای بازاریابی شرکت

اطراف بازاریابی شرکت تعداد زیادی همکار وجود دارد: انتشاراتی ها، طراحان، روزنامه نگاران، مشاوران و ... کار این همکاران باید با اهداف شرکت همراستا شود و این خود واحد بازاریابی است که باید این وطیفه را کنترل نماید تا به انجام رسانیده شود.

 

5. ابتکار

مشتریان نیاز دارند که شگفت زده شوند و هرروز بهترین پیشنهاد را دریافت نمایند. واحد بازاریابی باید بر روش های ترویجی جدید، برنامه های جذاب، روش های حفظ مشتریان، بهبود در محاوره پیام ها و اقدامات

این بدان معنی نیست که به طور خیلی ساختارشکنانه و متفاوتی این کارها صورت پذیرد بلکه منظور خلق نوآوری ها در جزئیات کوچک و به صورت بهبود مستمر است.

 

6. برقراری ارتباط با سایر بخش های شرکت

یک شرکت زنجیره ای از اعضایی است که یک هدف را دنبال می کنند به منظور دستیابی به ماموریت و سود حداکثری و با درنظرگرفتن اصول اخلاقی کسب و کار.

این مهم نیست که واحد بازرگانی یا تولید یک کار بی عیبو نقص انجام می دهند اگر واحد بازاریابی شکست بخورد کل شرکت شکست خواهد خورد و تلاش های کلیه واحد ها به هدر خواهد رفت. این همان دلیلی است که واحد بازاریابی باید تضمین کند که تمامی فعالیت های سایر واحدها با اهداف کلی شرکت در یک راستا است وآنها گزارش دهی نمایند کارهایی را که انجام می دهند.

 

7. کمک به بهبود فرایند فروش و مشتریان

همانطورکه پیشتر عنوان شد این مسئولیت واحد بازاریابی است که نیاز کاربران و بخصوص احساس مشتریان را بداند.

یک شیوه مناسب برای فهم بهتر مشتری این است که واحدهایی که ارتباط بیشتری با مشتری دارند با یک نقشه و بصورت یکدل وظیفه خود را انجام دهند.

 

8. مدیریت بودجه بازاریابی

به مثابه سایر واحدها، واحد بازاریابی باید بتواند بوجه لازمه را برای فعالیت های سال آتی برنامه ریزی کند تا بتواند تامین مالی مقتضی را برای تمامی اقدامات لازمه انجام دهد.

 

9. محاسبه بازگشت بر سرمایه (ROI) اقدامات شرکت

فعالیت های بازاریابی اختصاص سرمایه زمانی، پولی و سایر تلاش ها است. همانطور که یک سرمایه گذاری  باید ارزیابی شود به منظور کنترل اینکه آیا اهداف موردنظر بدست آمده اند یا خیر  و همچنین به منظور مقایسه یک فعالیت مشخص با سایر اقدامات. برای مثال همواره ما با این سوالات مواجه هستیم که آیا سرمایه گذاری بر بازاریابی تلفنی، رسانه های اجتماعی یا رسانه های سنتی انجام دهیم که جواب آن نیز با استفاده از ارزیابی و انتخاب بهترین گزینه بدست می آید.

 

10. تعیین برنامه های بازاریابی استراتژیک

اغلب استراتژی های اثربخش هزینه ای آنهایی هستند که برای برای طولانی مدت طرح ریزی شده اند. برای انجام چنین کاری شما باید مجموعه ای از اهداف را از پیش تعیین کنید و دستیابی به آنها را در طی ماه ها دنبال کنید. از جمله اقداماتی که صورت می پذیرد، قدرت شرکت، رقابت ، بازارهای هدف و... بعلاوه این برنامه های استراتژیک باید با برنامه استراتژیک شرکت و برنامه سایر واحدهای کسب و کار همراستا باشد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.