در هر کسب و کاری بازاریابی برای رونق کار حرف اول را می زند. در این جا 24 توصیه بازاریابی برای کسب و کار شما ارائه میشود که می توانید با دنبال کردن آنها به نتایج خوبی برسید.
۱. هدف تبلیغاتتان باید قلب آدمها باشد- نه مغزشان ۲. مواظب خطاهای احمقانه باشید، مثلا، فرصت پسانداز کردن را از دست ندهید.
۳. جملات اصلیِ تکراری محکوم به کاهش بازده هستند- مرتبا تبلیغاتتان را به روز کنید
۴. مخاطبِ درست را بازاریابی کنید- همه یک مشتری بالقوه نیستند
۵. بسامد جایگاه تبلیغاتتان را افزایش دهید
۶. بر پیامتان پافشاری کنید- یک جبههی متحد در تمام مکانهایی که تبلیغات میکنید
۷. در بازاریابیتان محتوای بیش از حد قرار ندهید
۸. کمیت ارزش را مشخص کنید، مثلا، یک پسانداز ۲۵ دلاری…
۹. یک حسِ فوریت به جود بیاورید، مثلا، فقط تا این هفته…
۱۰. از شخصیت رقیب تقلید نکنید
۱۱. برای تمام فعالیتهای بازاریابیتان یک استراتژی برندسازی - یک تِم/روش ثابت توسعه دهید
۱۲. از تبلیغات حاکی از خودشناسی استفاده نکنید، مثلا، ما در خدمات… شماره یک هستیم
۱۳. برای هر تبلیغات یک نقطهی تماس ارائه کنید. یک پیام بازرگانی منفرد نباید حاوی تماس تلفنی، صدا کردن و سر زدن باشد.
۱۴. وب پیج تان را به روز رسانی کنید- ترجیحا به یک قالب “علاقه برانگیز” (موبایل پسند)
۱۵. بیش از اندازه خلاقیت به خرج ندهید، مثلا، بازیهای واژگانی شیکسپیر
۱۶. اجازه بدهید ترجیحات مصرفکننده بازاریابیتان را شکل بدهد
۱۷. از ابزارهای بازاریابی گذرا استفاده نکنید، مثلا، آگهیهای روی کاغذ در پنجرهی ماشینها
۱۸. یک بودجهی بازاریابی تشکیل دهید
۱۹. از شعاری استفاده کنید که مشتری را هم مشارکت دهد. من عاشقشام، قرار است حرف دلِ یک مشتری باشد- نه شرکت مکدانلد
۲۰. اگر کاریزما ندارید، از سخنگوی شرکت بودن کنارهگیری کنید
۲۱. بروید سر اصل مطلب- توجه مرا در ۵ ثانیه جلب کن
۲۲. برای دوست شدن از رسانههای اجتماعی استفاده کنید- در به در دنبال مشتری نیفتید. یادتان باشد همیشه آسانتر این است که یک دوست را مشتری خودتان بکنید تا همین کار را با تقاضا از یک فرد کاملا غریبه انجام دهید
۲۳. به توصیههای یک متخصص بازاریابی اهمیت بدهید
۲۴. واقعگرا باشید. بدهید یک نفر از بیرون تبلیغات شما را بازبینی کند.