در هر فعالیتی ممکن است عواملی تهدیدی وجود داشته باشد که گاها می تواند ضرر بزرگی را برای آن کسب و کار داشته باشد. به همین جهت همیشه باید اقدامات پیش گیرانه ای را جهت مقابله با آنها انجام دهید تا در صورت مواجه بتوانید در برابر آنها پیروز شوید. دراین مقاله 3 عامل کلیدی برای محافظت کسب و کار را اشاره خواهیم کرد که در صورت اجرای آنها می توانید کسب و کار موفق خود را حفط نمایید.
امور مالی در کسب و کار
امور مالی در تمامی کسب و کارها یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که گاها برای کسب و کارها بوجود می آید. برای مقابله با تهدیدات مالی باید در کنابر کسب و کار خودتان یک مشاور حقوقی داشته باشید.
مراقب تضاد منافع باشید. از وضعیتهایی که ممکن است یک فرد به عنوان فردی مشکوک با شما همکاری کند جلوگیری کنید.
بیمه داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که بیمه مسئولیت کافی داشته باشید و پوشش اضافی با توجه نوع فعالیت خودتون دارید. توانایی خود برای ایستادگی در برابر یک فاجعه را ارزیابی کنید. یک فاجعه غیر منتظره مثل آتشسوزی یا طوفان میتواند کسب و کار شما را نابود کند و شما را بدون درآمد و یا طرحی برای بازسازی رها کند.
با نماینده بیمه خود در مورد آن چه که برای کسب و کار کوچک تان مناسب است صحبت کنید و بهترین را انتخاب کنید.
یک برنامه دوم تهیه کنید. اگر فاجعه ای درست شود شما و کارمندان شما باید دقیقا بدانند که چه کار باید بکنند. برنامههایی را برای هر موجودی، فنآوری و اینکه چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار خواهید کرد درست کنید. پول نقد و سود خود را محاسبه کنید. کنترل برای اجتناب از دزدی و یا از دست دادن سود کسب شده را به دست آوردهاید. مراقب باشید که چه کسی را استخدام میکنید. انجام بررسیهای سابقه و نمایش تمام کارکنان و مشاوران، به خصوص آنهایی که به مسائل مالی شرکت دسترسی دارند.
امنیت اطلاعات در کسب و کار
جنایات سایبری و آسیب پذیری را درک کنید. هکر ها اغلب کسب و کارهای کوچک را هدف قرار میدهند زیرا امنیت کامپیوتری کمتری نسبت به شرکتهای بزرگ دارند.
تمام اطلاعات و دارایی خود را حفظ کنید.از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید و یک نفر برای امنیت شبکه خود استخدام کنید.
یک متخصص IT برای انجام ارزیابی ریسک و توصیه کردن اقدامات اضافی استخدام کنید. نقض دادهها میتواند برای کسب و کار کوچک شما آسیب باشد به خصوص اگر یک هکر بتواند به اطلاعات مالی شما و یا مشتریان شما دسترسی داشته باشد.
مشتری مداری در کسب و کار
از رسانههای اجتماعی استفاده کنید. با اینکه اکثر کسب و کارهای کوچک میتوانند از صفحات فیس بوک و پروفایل های اینستاگرام سود ببرند به یاد داشته باشید که گفت و گوی دیجیتال میتواند شامل افراد ناراضی از کسب و کار شما باشد.
از مکالمات آنلاین برای ترویج محصولات و خدمات خود استفاده کنید و مشتریان خود را دعوت کنید تا در مورد آنچه که آنها میخواهند با شما کار کنند بحث و تبادل نظر کنند.
به نظرات منفی واکنش افراطی ندهید. حذف هر چیزی که نور نامطلوب بر کسب و کار کوچک شما را روشن کند ممکن است به شهرت شما آسیب برساند. تو میخواهی که شفاف باشی داشتن یک مشتری قابل اعتماد و یا شریک حامی نسبت به هر گونه حمله به کسب و کار شما با نتیجه مثبت همراه هست.
تهیه یک برنامه دوم اگر اتفاقی بیفتد که به شهرت شما آسیب برساند. باید آماده باشید یک برنامه برای پاسخ به مشتریان رسانهها و سایر سهامداران را آماده کنید.
مطالب پیشنهادی:
توصیه های مشاوره کسب و کار برای راه اندازی کسب و کار