بیزینس پلن

یک بیزینس پلن یا طرح کسب و کار شامل اهداف کسب و کار است؛ دلایلی که نشان می دهد آن اهداف و راه های رسیدن به آنها قابل دستیابی است. بیزینس پلن به کسب و کارها در جلوگیری از شکست کمک می کند. هدف از طراحی این طرح درک روشنی از نقاط ضعف و قوت است. در ادامه بخش های اصلی را که یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن باید داشته باشد مطرح می کنیم.

 

بخش های اصلی بیزینس پلن

خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی، خلاصه ای از اهداف یک کسب و کار است که جنبه های مختلف یک کسب و کار در آن مورد بررسی قرار می گیرد. گاهی اوقات شما نیاز دارید که طرح کسب و کار یا بیزینس پلن خود را به سرمایه گذاران نشان دهید. بنابراین باید مطمئن شوید که توضیحاتی راجع به کسب و کار شما، محصولات، خدمات ارائه شده و نیازهای مالی تان به صورت کامل در طرح آورده شده است.

 

شرح کسب و کار

این جایی است که شما خوانندگان را به کسب و کار معرفی می کنید؛ توصیف محصولات و خدماتی که کسب و کار شما در قبال ارائه و کجا و چگونه شما در ارائه آن به مشتریان بالقوه خود برنامه ریزی کنید. در حال حاضر، شما باید یک ایده روشن را در مورد کدام صنعت با کسب و کارتان مطرح کنید و مشتری های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین شامل تجزیه و تحلیل صنعت و کسب و کار خود را متناسب است. همچنین چشم انداز آینده را شامل می شود. چگونگی پیشرفت های بیشتر در صنعت شما را تحت تأثیر قرار می دهد که ممکن است روی کسب و کار شما تأثیر بگذارد و واقعیت ها را به اثبات برساند.

 

تجزیه و تحلیل بازار و رقبا

یک تحلیل کامل از بازار برای کسب و کارها بسیار مهم و حیاتی است. این تحلیل باید چرخه خرید، عادت های خرید مشتریان، آمادگی برای پذیرش محصولات و مواردی از این قبیل را تجزیه و تحلیل کند. به طور خلاصه در این مرحله، شما باید ثابت کنید که بازار مناسبی برای محصولات و خدمات شما وجود دارد.

همچنین باید راجع به رقبای خود تحقیق کنید. این یافته ها به شما کمک خواهد کرد تا یک مزیت رقابتی واقعی نسبت به رقبای خود داشته باشید.استراتژی هایی که برای این بخش تهیه کرده اید باید در بیزینس پلن شما گنجانده شوند.

 

بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش یکی از اصلی ترین ارکان کسب و کارها است، لذا اختصاص دادن یک مرحله مهم به این بخش ضروری به نظر می رسد.این بخش شامل استراتژی های بازاریابی و ترویج محصولات شما است؛ تبلیغات، ترویج محصولات و روابط عمومی. در این بخش تمامی راهکارها برای افزایش تعداد سرنخ های بازاریابی، افزایش تبدیل ها و حفظ مشتری آورده می شود.تمامی موارد ذکر شده باید واقعی و مبتنی بر حقایق باشند.

 

مدیریت و عملیات تجاری

این بخش به برنامه ریزی کسب و کار شما بستگی دارد که اغلب شامل تدارکات و الزامات توسعه کسب و کارها است.زیرساخت ها، تجهیزاتی همچون وای فای و مسئولیت های تیم مدیریت در این بخش نوشته می شود.

 

وضعیت مالی

موفقیت یا شکست کسب و کارها را میزان سود آنها مشخص می کند، بنابراین طبیعی است که یکی از بخش های اساسی طرح کسب وکار شما به آن اختصاص یابد.

 

جنبه های اصلی:

– گزارشی کامل از منابع درآمدزای کسب و کار

– پیش بینی هزینه ها

– طرح های جذاب برای افزایش درآمد و رشد کسب و کار.

 

مدیریت ریسک و پلن های پیشنهادی

حتی اگر برنامه شما بسیار کامل و بی نقص باشد، باز هم ممکن است اشتباهاتی رخ دهد. طرح شما باید شامل استراتژی هایی باشد که در صورت بروز اشتباهات راهکارهایی را پیشنهاد دهد.به عنوان مثال، یکی از استراتژی ها می تواند تغییر استراتژی های بازاریابی باشد، در صورتی که نتایج دلخواه رخ ندهد. تحقیقات ثابت کرده اند تیم هایی که برای خود بیزینس پلن دارند، اغلب موفق تر هستند و در مقابل مشکلات با برنامه تر رفتار می کنند.

 

مطالب مرتبط:

راه حل های خلاقانه (Creative S

ارتقای مهارت های مدیریتی (Impr

توصیه های مشاوره کسب و کار برا

مزیت های استخدام یک مشاور کسب

نگارش طرح کسب و کار یا بیزینس

ویژگی های یک مشاور در کسب و کا

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.