تعریف محصول

تعریف ما از محصول هر چیزی است كه با هدف جلب توجه، اكتساب، استفاده، یا مصرف به بازار عرضه شود و بتواند نیاز یا خواسته ای را ارضاء كند. محصول فقط شامل چیزهای ملموس نیست. در تعریف كلی، محصول شامل اشیاء فیزیكی، خدمات رویدادها، افراد، محلها، سازمانها،ایده ها، یا آمیخته ای از همه این چیزها می باشد.

ما در این كتاب واژه محصول را در مورد هر یك یا همه این موارد به كار می بریم. از اینرو یك آی پاد اپل، یك تویوتا كمری و یك فنجان قهوه در فروشگاه استارباكز محصول نامیده می شود. سفری به اروپا، خدمات سرمایه گذاری onlineفیدلیتی، و مشاوره از پزشك خانوادگی هم محصول به حساب می آید. ما به دلیل اهمیت زیاد خدمات در اقتصاد امروز، نگاه ویژه ای به آنها خواهیم داشت . خدمات نوعی از محصولات عرضه شده برای فروش می باشند كه اساساً غیر مشهود بوده و به مالكیت چیزی منجر نمی شوند. مثلاً بانكداری، هتل داری، خطوط هواپیمایی، خرده فروشی، حسابداری مالیاتی، و خدمات تعمیر خانه همه جزو خدمات می باشند . در اواخر این فصل ، خدمات را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

محصولات، خدمات، و تجربیات

محصول ، عنصر اساسی پیشنهادی است كه به بازار ارئه می كنید. برنامه ریزی آمیخته بازاریابی با منظم كردن پیشنهادی كه برای مشتری ارزش ایجاد می كند، شروع می شود. این پیشنهاد پایه ای است كه شركت بر اساس آن رابطه ای سودمند با مشتری برقرار می كند.

معمولا پیشنهادی كه شركت به بازار ارائه می كند هم شامل كالاهای ملموس می باشد و هم خدمات. هر كدام از این اجزاء ممكن است بخش جزئی یا عمده ای از پیشنهاد را به خود اختصاص دهند.

در یك طرف، محصولات كاملاً فیزیكی مثل صابون، مسواك یا نمك قرار دارند كه شامل هیچ خدمتی نیستند. در طرف دیگر، خدمات محض قرار دارند كه در آنها پیشنهاد به طور عمده بر مبنای خدمات قرار گرفته است. مثلاً معاینه دكتر یا خدمات مالی از این نوع می باشند. بین این دو كران، تركیبات مختلفی از محصول و خدمات وجود دارد.

امروزه به دلیل مشابه شدن محصولات و خدمات تولیدی شركتهای رقیب، شركتها سعی می كنند با حركت به سطحی جدید، ارزشهای افزونی را به مشتریان ارائه كنند. آنها سعی می كنند با مدیریت تجربه مشتری از محصول یا برند، پیشنهاد خود را از دیگر رقبا متمایز كنند.

همیشه تجربیات ، در صنعت سرگرمی اهمیت زیادی داشته اند- دیزنی مدتهاست از طریق فیلمها و شهر بازیها، تجربیات بیادماندنی برای مشتریان ایجاد می كند. اما امروزه، همه شركتها تلاش می كنند تا با طرح ریزی مجدد محصولات و خدمات سنتی، برای مشتریان تجربیات بیادماندنی بوجود بیاورند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.