مدیریت کسب و کار

باز طراحی مدل کسب و کار زمانی اتفاق می افتد که شما به عنوان یک مدیر و یک سرپرست شغلی، احساس خلا و عدم پیشرفت در کسب و کار خود داشته باشید. زمانی که احساس کنید نیاز به تغییر دارید. این نیاز از جایی سرچشمه می گیرد که شما به موفقیت در کسب و کار خود می اندیشید. این موضوع خیلی مهم است که شما به عالی شدن فکر می کنید. پس می توان به شما تبریک گفت.

در این مقاله با شما از منابع کلیدی صحبت می کنیم که خیلی از اوقات نادیده گرفتن می شوند. منابع مالی که چراغ روشنی باشد برای ادامه راه در رسیدن به یک کسب و کار موفق.

زمانی که مدیران شرکت ها، به این نیاز می رسند که باید دست به طراحی مدل کسب و کار خود بزنند، موارد مهمی را باید به خاطر داشته باشند. یکی از مهم ترین منابع ، در باز طراحی مدل کسب و کار، منابع کلیدی است.

چهار نوع منبع کلیدی وجود دارد:

 

منابع انسانی در کسب و کار

تمامی سازمان ها به نیروی انسانی نیاز دارند. اما برخی از مدل های کسب و کار به صورت خاص به شدت متکی بر این منابع هستند.

برای مثال یک کلینیک پزشکی، همیشه به نیروهای انسانی خود نیاز دارد تا بتواند به کار خود ادامه دهد. و یا به طور مشابه تولیدکنندگان دارو نیازمند دانشمندان تراز اول و تعداد زیادی فروشنده ماهر هستند.

 

منابع فیزیکی در کسب و کار

زمین، ساختمان، ماشین آلات و وسائل نقلیه اجزای حیاتی بسیاری از مدل های کسب و کار هستند. برای مثال آمازون نیازمند انبارهای عظیم با تعداد زیادی نقاله و سایر تجهیزات گران قیمت و تخصصی است.

این ها، سرمایه های ثابت شرکت هم می توانند باشند. سرمایه هایی که در زمان هایی می تواند تبدیل به چند بخش شود.

 

منابع فکری در کسب و کار

منابع فکری شامل موارد ناملموس مانند برندها، سیستم ها و روش های توسعه داده شده سازمانی، نرم افزار و حق اختراع ها یا حق تکثیرها است. نوکیا یک برند موفق است. روش اختصاصی ارائه خدمت به مشتریان او هم انحصاری است. مجوز استفاده از آن را هم ممکن است به دیگران واگذار کند. پس می توان یک فکر یا ایده را پرورش داد، ثبت کرد و بعد به عنوان منبع فکری موفق فروخت.

 

منابع مالی در کسب و کار

منابع مالی شامل نقدینگی، خطوط اعتباری با ضمانت نامه های مالی است. اریکسون، که سازنده تجهیزات مخابراتی است، بعضا اقدام به استقراض از بانک می نماید و بخشی از این منابع مالی را برای کمک به مشتریان جهت تامین مالی خرید تجهیزات مورد استفاده قرار می دهد. اریکسون از این طریق اطمینان پیدا می کند که مشتریان برای سفارش به سراغ رقبا نمی روند.

 

فعالیت های کلیدی

بعضی از فعالیت ها هستند که از اصول و از مهم ترین فعالیت هایی هستند که یک سازمان باید انجام دهد تا مدل کسب و کارش، کارکردی مناسب داشته باشد.

ایجاد کردن: شامل ساخت محصولات، طراحی، توسعه و ارائه خدمات و حل مشکلات.

برای شرکت های خدماتی – ایجاد – می تواند هم به معنی آماده شدن برای ارائه خدمت در آینده و هم به معنی ارائه این خدمات باشد. به این دلیل که خدمات – برای مثال اصلاح سر – در حین ارائه – مصرف – هم می شوند.

فروش: به معنی ترویج، تبلیغ یا آگاه سازی مشتریان در مورد ارزش محصول یا خدمت است. فعالیت های خاصی می تواند شامل برقراری تماس تلفنی برای فروش، برنامه ریزی یا اجرای تبلیغات، ترویج ها، آگاهی داشتن یا آموزش باشد.

پشتیبانی: کمک می کند که کل سازمان کارکرد بدون مشکلی داشته باشد. اما مستقیما وابسته به ایجاد و فروش نیست. مثال های آن شامل استخدام افراد، دفتر داری یا سایر کارهای اداری است.

 

ما در کسب و کارهای خود، اغلب به جای آن که فعالیت های خود را از نقطه نظر ارزشی که ایجاد می کند در نظر بگیریم، انجام کارها را بر اساس وظایف می بینیم. فعالیت های کلیدی به ما می آموزد که چطور از انجام کارها، به نحوی درآمد زا بهره ببریم.

وقتی مشتریان، سازمانی را انتخاب می کنند، بیش از آن که علاقمند فعالیت ها باشند، به ارزشی که دریافت می کنند علاقه دارند.

پس همواره حواستان باشد که شما چه چیز را و در چه سطحی به مشتریان ارائه می دهید. این موضوع به شما در امر مشتری مداری بسیار کمک می کند.

 

در صورت نیاز به مشاوره کسب و کار در طراحی مدل کسب و کار و بازاریابی شرکت می توانید با ما تماس بگیرید تا در کنار شما، راهنمایتان باشیم.

 

حتما بخوانید:

برندسازی و برندینگ کسب و کار

بیزینس پلن ، طرح کسب و کار

مشاوره کسب و کار

 

مطالب مرتبط:

برنامه کسب و کار (Business Pla

مدل کسب و کار (Business Model)

مشاوره کسب و کار

توصیه های مشاوره کسب و کار برا

مزیت های استخدام یک مشاور کسب

چرا به مشاور کسب و کار نیاز دا

 

آیا نیاز به مشاوره در زمینه کسب و کار خود دارید؟

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید!

 

ما راه حل را می دانیم ، در غیر اینصورت آنرا می یابیم.           .We know the solution, Otherwise We will find it

ارتباط با ما

درباره ما

علیرغم وجود فرصت های گوناگون برای ادامه این مسیر در خارج ازکشور، دغدغه اداره کسب و کارها به شیوه کاملا سنتی در کشور عزیزمان من را بر آن داشت که قدم به عرصه مشاوره کسب و کار گذاشته تا بتوانم به نوبه خود گام هایی را هر چند کوچک در نزدیک تر کردن شیوه مدیریت کسب و کارهای کشورمان به سمت استانداردهای روز دنیا بردارم.